Geen inhoud zonder vorm. En daarom heeft Omroep Brabant een speciale afdeling vormgeving. Dit kleine, maar specialistische team zorgt ervoor dat de boodschap van journalisten, programmamakers en andere collega’s zo aantrekkelijk mogelijk wordt verpakt.
Veeleisend, divers en creatief tegelijkertijd!
De werkzaamheden? Denk aan het maken van graphics voor tv en online kanalen. Het bedenken van promo’s voor programma’s. Het introduceren van een nieuwe huisstijl. Met verschillende, creatieve leveranciers een nieuw decor of zenderomgeving ontwikkelen. Veeleisend, divers en creatief tegelijkertijd!
Onze vormgevers geven Omroep Brabant een eigen gezicht. Deze creatieve breinen maken ons herkenbaar voor al onze kijkers, lezers en luisteraars. Hier weten ze alles over compositie, kleuren en beeldtechniek. Van decorontwerp tot grafisch ontwerp: bij elk project gaan de schouders er weer even enthousiast onder. Dat is hard werken, maar tegelijkertijd ‘keigezellig’!
Vormgeving levert ondersteuning aan meerdere afdelingen, zoals evenementen, Marketing en reclame. Laatstgenoemde is verantwoordelijk voor de verkoop van reclameruimte op radio, tv en online. De vormgevers zorgen voor een totaalpakket: van online reclame-uitingen en leaflets tot eigen commercials en pre rolls. Meer weten? Lees hier alles over de Afdeling Sales.
Al geruime tijd ben ik gelukkig. (in dienst bij dit Brabantse mediabedrijf.) In het begin vooral werkzaam in de edit, denk aan montage van tv-programma's, commercials én het produceren van tv-programmavormgeving.
Ik ontwikkelde steeds meer passie voor deze audiovisuele vormgeving. Hoe vertel je nu met vormgeving kort en bondig een sferisch en spannend verhaal? Dat resulteerde in een verhuizing, van een meter of 10, naar de afdeling vormgeving. Eenmaal gearriveerd, zonder heimwee, heb ik meerdere interne en externe audiovisuele projecten gedraaid. 24 leaders, 87 banners, 3 tv-studios en 11 commercials verder, stapte ik in mijn huidige rol: coördinator vormgeving. Dat houdt in dat ik aanspreekpunt ben en alles rondom het creatieve team regel.
Samen met mijn team voorzie ik het bedrijf van vormgeving. De nieuwsredactie bijvoorbeeld met infographics, instastories en schermvisuals voor gebruik in de studio. Daarnaast zetten we huisstijlen op, ontwikkelen we reclamecampagnes, maar ook autobelettering, bannersets, standontwerp en ledboarding-ontwerp. Deze opsomming is niet compleet, we maken eigenlijk alles wat vormgeving betreft. Bijna alles.>
Dat doen we altijd in samenwerking met collega's uit verschillende teams. Er wordt dus veel gevraagd op het gebied van samenwerking en team. Als je vervolgens goed kunt omgaan met de vrijheid die je krijgt, dan heb je waarschijnlijk het gewenste DNA... Superdivers dus en dat maakt dat ik breed bezig ben in het creatieve domein. Dat past me wel. Gelukkig.